۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۹۴۷۰۶
آیت الله سیدان در دیدار مسؤولان خبرگزاری رسا:

آسیب های درون حوزه شناسایی و برطرف شود| برنامه های آموزشی پرمحتوا باشد

آسیب های درون حوزه شناسایی و برطرف شود| برنامه های آموزشی پرمحتوا باشد
آیت الله سیدان با بیان اینکه برنامه های آموزشی حوزه باید پرمحتوا و پرمغز شود، گفت: آسیب های درون حوزه باید شناسایی و دفع شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان در دیدار با دبیران و مسؤولان خبرگزاری رسا، اظهار داشت: آسیب های درون حوزه باید شناسایی و دفع شود.

آیت الله سیدان با بیان اینکه باید هر چه زودتر مشکلات درون حوزه حل شود، گفت: آنچه که می تواند در برطرف کردن مشکلات کارساز باشد این است که دلسوزان حوزه باید آسیب‌هایی که متوجه حوزه است را شناسایی و دفع کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز طلاب درگیر آن هستند باید مسؤولان مربوط برای کسب علم و اخلاق برای طلاب ایجاد انگیزه کنند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش طلبه بودن خاطرنشان کرد: طلاب باید بدانند که کار آنها چقدر ارزشمند است چراکه کاری بالاتر از طلبگی نیست؛ طلبگی تنها شغلی است که هم در دنیا و هم در آخرت بیش از دیگر مشاغل به درد انسان می خورد.

آیت الله سیدان گفت: برنامه های آموزشی حوزه باید پر محتوا و پر مغز شود؛ صرف انعکاس در مجلات و پاسخ به شبهات کفایت نمی کند.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی بالا در حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه علمیه با تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) قرآن و حدیث پاسخگوی بسیاری از شبهات و مشکلات است.

استاد درس خارج حوزه علمیه عنوان کرد: امروز برای بقای انگیزه طلبگی باید حداقل زندگی طلاب از لحاظ مالی تأمین شود تا انگیزه تحصیل وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: روحانیت باید به گونه ای با مردم تعامل کند که علاقه آنها به روحانیت بیشتر شود چرا که مردم روحانیت را با نگاه الگوی دینی می نگرند نه اینکه به گونه ای رفتار کنند که هزار اشکال به روحانیت و دین صورت گیرد./1325/پ202/ب1

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات